asemaneshab

ؤسسۀ طبیعت آسمان شب مجموعه‌ای علمی و فرهنگی است که از مهرماه ۱۳۸۱ با مدیریت بهرنگ امین‌تفرشی فعالیت پیوسته‌اش را آغاز کرده‌است. این مؤسسه با در اختیار داشتن گروهی متخصص و متعهد در حیطه‌های مختلفی از دانش نجوم و طبیعت در حال فعالیت است

asemaneshab

ؤسسۀ طبیعت آسمان شب مجموعه‌ای علمی و فرهنگی است که از مهرماه ۱۳۸۱ با مدیریت بهرنگ امین‌تفرشی فعالیت پیوسته‌اش را آغاز کرده‌است. این مؤسسه با در اختیار داشتن گروهی متخصص و متعهد در حیطه‌های مختلفی از دانش نجوم و طبیعت در حال فعالیت است

نحوه انتخاب بهترین اندازه دوربین شکاری برای شکار حیوانات بزرگ

نحوه انتخاب بهترین اندازه دوربین شکاری برای شکار حیوانات بزرگ

وقتی صحبت از شکار به میان می‌آید، یکی از مهم‌ترین ابزار شکارچی‌ها دوربین شکاری است. دوربین به ما این توانایی را می‌دهد که به مناطق وسیعی نگاه کنیم تا حیوان موردنظرمان را پیدا کنیم.

در ادامه نحوه انتخاب بهترین اندازه دوربین شکاری برای شکار حیوانات بزرگ، به بررسی ساختار دوربین دوچشمی، معیارهای انتخاب اندازه مناسب دوربین دوچشمی و همچنین بودجه پرداختیم. اگر چه بعضی از مدل‌ها مثل ۴۲ × ۱۰ همه‌ کاره هستند، شکار گونه‌های مختلف در مناطق مختلف نیازمندی‌های خاص خود را دارد.

در این موقعیت‌ها، یک اندازه و مدل خاص ممکن است بیشتر از بقیه بدرخشد. داشتن دوربین شکاری مناسب تجربه شما را بهبود می‌بخشد. در این مقاله دوربین دوچشمی مناسب را برای شکار هر گونه معرفی می‌کنیم. پس با ما همراه باشید.

دوربین کمک می‌کند آنچه را که نمی‌خواهد دیده شود، ببینیم و این برای شکارچی یک مزیت بزرگ است. اما سوال این است که چگونه می‌توانیم از میان انبوه دوربین‌های شکاری با اندازه‌ها و ویژگی‌های مختلف، بهترین گزینه را انتخاب کنیم. در این مقاله نحوه انتخاب بهترین اندازه دوربین شکاری را توضیح می‌دهیم. با ما همراه باشید.

ساختار دوربین دوچشمی

برای درک بهتر دوربین دوچشمی و نحوه انتخاب دوربین شکاری مناسب، باید اجزای مختلف آن را بشناسید.

بزرگنمایی

بزرگنمایی یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های دوربین دوچشمی است و به‌ صورت مثلا ×۱۰ یا ×۱۲ روی این دستگاه نوشته می‌شود. قدرت بزرگنمایی ×۱۰ به این معنی است که تصویری که از طریق دوربین دوچشمی می‌بینید، از آنچه با چشم غیرمسلح می‌بینید، ده برابر بزرگ‌تر است. بنابراین، مزیت داشتن دوربین دوچشمی ×۲۰ کاملا واضح است. با این‌ حال، بزرگنمایی بیشتر به معنای دوربین بزرگ‌تر و سنگین‌تر است. محبوب‌ترین بزرگنمایی برای دوربین شکاری ×۱۰ و ×۱۲ است.

 

دوربین شکاری آسیکا

 

عدسی شیئی

عدد دومی که بعد از بزرگنمایی می‌بینید، به اندازه عدسی شیئی اشاره می‌کند. مثلا اگر روی دوربین ۴۲ × ۱۰ نوشته شده باشد، اندازه عدسی شیئی آن ۴۲ میلی‌متر است. این عدسی در دورترین فاصله از چشم یا نزدیک‌ترین فاصله از جسمی که از طریق اپتیک به آن نگاه می‌کنید، قرار دارد. بنابراین بیشتر مواقع انتهای بزرگ‌تر دوربین شکاری است.

عدسی شیئی توانایی جمع‌آوری نور را توسط دوربین دوچشمی تعیین می‌کند. مثلا یک لنز شیئی ۴۲ میلی‌متری نور کمتری نسبت به ۵۰ میلی‌متری جمع‌آوری می‌کند. توانایی جمع‌آوری نور در اولین و آخرین شیشه بسیار مهم است و باید توجه خاصی به آن داشته باشید. با این‌ حال، مشابه بزرگنمایی، عدسی شیئی بزرگ‌تر به معنی دوربین سنگین‌تر است.

شیشه

هر برندی شیشه مخصوص خود را دارد و همه آن‌ها به یک اندازه ساخته نمی‌شوند. دوربین‌های دوچشمی گران‌تر شیشه‌های بهتر و باکیفیت‌تری دارند که تصویر واضح‌تری را ایجاد می‌کنند و احتمالا در شرایط کم‌نور بهتر هستند. هر برندی را که انتخاب می‌کنید، باید بدانید که شیشه به معنای واقعی کلمه همان چیزی است که برای آن هزینه می‌کنید. بنابراین دوربینی با کیفیت بالاتر همیشه بهتر است، حتی اگر با بودجه‌تان همخوانی نداشته باشد.

 

دوربین دوچشمی شکاری اشتاینر

 

معیارهای انتخاب دوربین شکاری مناسب

برای انتخاب بهترین دوربین دوچشمی برای شکار باید چند معیار را در نظر بگیرید. اگر دوربین‌های دوچشمی با بزرگنمایی بالا سنگین و حجیم نبودند، انتخاب دوربین‌ شکاری مناسب آسان‌تر بود.

زمین، گونه و نوع شکار

شکار گوزن در ماه سپتامبر در جنگل با شکار در حاشیه شهر در اواخر اکتبر، شکار گوزن در صحرای باز و شکار آهوی کوهی در ژانویه متفاوت است. هیچ دوربینی وجود ندارد که برای هر موقعیت شکاری ایده‌آل باشد، ولی گزینه‌های بهتر و بدتری وجود دارد.

گوزن شمالی

گوزن بزرگ و شاخ‌بلند در دنیای شکار غرب هدف محبوبی است. آن‌ها با نعره‌های خاص و شاخ‌های باشکوه خود فراموش‌ نشدنی هستند. در حالیکه صدا زدن گوزن شمالی در ماه سپتامبر رایج‌ترین روش شکار این جانور بزرگ است، این بدان معنا نیست که به دوربین شکاری نیاز ندارید.

برای شکار از نزدیک و شکار با کمان، دوربین ۴۲ × ۸ در بیشتر موقعیت‌ها کافی است. این مدل‌ها میدان دید وسیعی را فراهم می‌کنند که به شما کمک می‌کند هدف را زودتر پیدا کنید.

دوربین شکاری با بزرگنمایی بیشتر در موقعیت‌های شکار از نزدیک بیشتر ضرر می‌رساند تا فایده. بزرگنمایی ۸ برابر به شما اجازه می‌دهد در جنگل انبوه دنبال نشانه‌ای از گوزن بگردید، خواه شاخ باشد یا دمی که تکان می‌خورد. وقتی دما کمی پایین بیاید و زمان صدا زدن در سپتامبر به پایان برسد، پیدا کردن گوزن سخت‌تر می‌شود. در این زمان از سال بهتر است از بزرگنمایی ۱۰ برابر استفاده کنید.

چرا به بزرگنمایی بالاتر نیاز نداریم؟ گوزن‌ها حیوانات بسیار بزرگی هستند و برخلاف آهو تشخیص آن‌ها خیلی دشوار نیست. به‌ همین دلیل یک دوربین ۴۲ × ۱۰ برای شکار گوزن در اواخر فصل کافی خواهد بود.

این دوربین‌ها به‌ اندازه کافی سبک هستند تا از گردن آویزان شوند و برای بررسی یک منطقه باز وسیع برای پیدا کردن یک جانور بزرگ، قدرت کافی را دارند.

اگر به بررسی شاخ‌های گوزن علاقه دارید، بهتر است علاوه‌بر دوربین شکاری یک دوربین تک‌چشمی هم همراه داشته باشید. اگر می‌خواهید از روش پیدا کردن و کمین کردن استفاده کنید، دوربین ۴۲ × ۱۰ گزینه خوبی است و قدرت زیادی دارد.

برای اطلاع از مقاله چگونه دوربین دوچشمی را تمیز کنیم روی لینک کلیک کنید.

توضیحات در مورد محصول دوربین دوچشمی برسر مدل Pirsch ED 15x56

  • بزرگنمایی 16 برابر با عدسی شیئی بزرگ ۵۰ میلیمتر
  • تصاویری روشن‌تر به دلیل پوشش تصحیح کننده فاز روی لنزها
  • سری ED با کمترین پراکندگی و تفرق نور با پوشش کامل و چند لایه
  • منشورها با پوشش دی‌الکتریک با امکان صد در صد انعکاس نور
  • پرشده با گاز آرگون (ضد آب، ضد بخار و مه‌گرفتگی)، مناسب همه شرایط جوی
  • برای بهترین تصویر ممکن، منشورها از شیشه Bak-4 ساخته شده است
  • طراحی ارگونومیک -به شکل پُل — برای گرفتن در یک دست
  • حلقه لاستیکی دور چشمی با تنظیم دیوپتر بالا، مناسب افرادی که از عینک استفاده می‌کنند
  • بدنه لاستیکی از جنس ضد لغزش و سر خوردن
  • به وزن ۹۸۱ گرم و ابعاد ۶۶×۱۴۷×۱۶۱ میلی‌متر

 

دوربین شکاری جدید

 

دوربین‌های دوچشمی شرکت برسر BRESSER سری «پرچ» Pirsch ED با تصاویری بسیار روشن و رنگ‌هایی واقعی‌تر از سایر دوربین‌های دوچشمی.

مانند دوربین‌های دوچشمی با کیفیت بالا در سری «پرچ» Pirsch از BRESSER، سری ED نیز برای استفاده‌های متفاوت مناسب است، چه برای سفر و گردشگری یا برای شکار و پرنده‌نگری. کسانیکه از عینک استفاده می‌کنند می‌توانند به لطف چشمی‌های Twist-Up که در سه مرحله قابل تنظیم هستند، از حداکثر راحتی لذت ببرند. پوشش لاستیکی در سراسر بدنه دوربین دوچشمی سهولت کار را تضمین می کند. تمامی مدل های Pirsch ED دارای بند و کیف برای حمل راحت هستند.

شیشه ED این دوربین‌های دوچشمی مجهز به شیشه ED با کارایی بالا هستند تا رنگ‌ها را روشن‌تر و تصویر را با رنگ واقعی‌تر نشان دهند و همچنین از حاشیه‌های رنگی در لبه‌های جلوگیری می‌کنند. برای هر چه بهتر شدن تصویر، علاوه بر اینکه عدسی‌های دوچشمی از شیشه‌های ED (extra low dispersion glass) با کمترین میزان تفرق و پراکندگی نور ساخته شده‌اند پوشش چند لایه و کامل نیز دارند. در نتیجه در این دوربین دوچشمی تصاویری بسیار با کیفیت و طبیعی تضمین شده است. دوربین دوچشمی برسر مدل Pirsch ED 15x56 دوربینی ایده‌آل است برای آنها که در جستجوی بهترین تصویر ممکن هستند.

پوشش «تصحیح کننده فاز»

یکی از انواع پوشش که در دوربین‌های دوچشمی نسبتا گران قیمت با منشور مستقیم مانند دوچشمی برسر 15x56 سری پرش استفاده می‌شود پوشش «تصحیح کننده فاز» نام دارد. به خاطر روش انعکاس نور در منشور این دوچشمی‌ها بعد از ورود نور به درون دوربین و عدسی‌های شیئی، پرتوها به دو قسمت مستقل تقسیم می‌شوند که از منشورها مستقلاً عبور می‌کنند.

این امر باعث یک «تغییر فاز» می‌شود یعنی اینکه یک قسمت، در کسر بسیار ناچیزی از ثانیه زودتر به عدسی چشمی ‌می‌رسد حالا پس از یکی شدن دوباره پرتوهای نوری در چشمی‌ها، آنها کمی اختلاف فاز دارند که باعث برهم خوردن ناچیزی در تعادل رنگ‌ها شود. با اضافه کردن پوشش خاصی روی منشورها این اختلاف فاز برطرف می‌شود و در نتیجه کیفیت رنگ‌ها، شفافیت و کنتراست بهتر می‌شود.

پوشش دی الکتریک روی منشورها
در هنگام غروب و در شرایط آب و هوایی بد، یک پوشش دی الکتریک بسیار ارزشمند است و باعث میشود تصویر روشن تر و واضح تر شود تا بتوانید از مشاهدات خود در شرایط نوری ضعیف بهره بیشتری ببرید.

گاز محافظ آرگون
گاز بی‌اثر آرگون نه جذب آب می شود و نه با آن واکنش نشان می دهد. علاوه بر این، این گاز با کارایی بالا خواص حفاظتی خود را در محدوده دماهای بسیار وسیع تری نسبت به نیتروژن حفظ می کند. این دوچشمی های پر شده با گاز آرگون برای شرایط انواع شرایط مناسب هستند و عمر مفید بیشتری دارند. این گاز همچنین از مه آلود شدن لنزها از داخل جلوگیری می کند.

ضد آب
همه مدل‌های سری Pirsch ED ضد آب هستند، بنابراین در هر شرایط آب و هوایی، شما به خوبی مجهز هستید و نیازی به نگرانی ندارید — حتی اگر دوربین دوچشمی شما به طور تصادفی در آب غوطه ور شود.

وسایل درون جعبه دوربین دوچشمی برسر مدل Pirsch ED 15x56

  • دوربین دوچشمی
  • کیف نایلونی با بند شانه
  • درپوش محافظ لنز
  • درپوش محافظ چشمی
  • پارچه تمیز کننده لنز
  • کتابچه راهنمای دستور العمل

خرید دوربین دوچشمی برسر مدل Pirsch ED 15*56

استرآهو

شکار استرآهو در غرب، از دشت‌های صحرایی سوزان گرفته تا کوه‌های بلند، تجربه‌های بسیار متنوعی را فراهم می‌کند. هر شکارچی می‌تواند به سلیقه و سبک خود این جانور را شکار کند. در نتیجه این تنوع، گزینه‌های زیادی از نظر دوربین شکاری نیز وجود دارد. در بیابان خشک و پر از خار، شیشه همه چیز است. شکارچی‌ها معمولا در یک نقطه مستقر می‌شوند و تمام روز را آن‌جا می‌مانند.

بررسی زمین صاف بیابان تا شعاع چند مایل کلید موفقیت است و برای آن به بزرگنمایی بالا نیاز دارید. دوربینی با بزرگنمایی بین ۱۵ تا ۲۰ برابر که روی سه‌پایه نصب شده است کمک می‌کند هیچ چیزی از دیدتان مخفی نماند.

اگر قرار باشد چند ساعت از پشت شیشه مشغول بررسی باشید،‌ دوربین دو چشمی بهتر از دوربین تک‌چشمی است. به‌ همین دلیل است که دوربین دو چشمی با قدرت بیشتر از ترکیب دوربین دو چشمی ×۱۰ و تک‌چشمی بهتر خواهد بود.

از آن‌جایی‌ که این نوع شکار جابه‌جایی زیادی ندارد، حمل دوربین بزرگ‌تر در کوله‌پشتی مشکل بزرگی نیست. برای این نوع شکار، دوربین ×۱۲ یا ×۱۵ گزینه خوبی است. اگر قرار است زیاد حرکت کنید، توصیه می‌کنیم دوربین ×۱۵ یا بالاتر همراه نبرید. زیرا سنگین است.

اگر قرار است بین درختان در ارتفاع بالا شکار کنید، به دوربین شکاری متفاوتی نیاز دارید. برخلاف آهو صحرایی، آهوهایی که در ارتفاع زندگی می‌کنند جنب‌وجوش بیشتری دارند و برای رسیدن به آن‌ها معمولا باید چند مایل پیاده‌روی کنید.

در این نوع شکار، وزن دوربین شکاری مهم است. این روش نیز مثل شکار در صحرا شامل استفاده طولانی‌مدت از دوربین است. بنابراین به دوربینی نیاز دارید که شیشه کارآمد و وزن پایین داشته باشد.

یک مدل ۴۲ × ۱۰ باکیفیت که روی سه‌پایه نصب شده باشد، گزینه خوبی است. این دوربین‌ها به‌ اندازه کافی سبک هستند تا دست آزاد باشد. ولی آنقدر قدرتمند هستند که از روی سه‌پایه آن‌ سوی کوهستان را نشان می‌دهند. با این‌ حال، توصیه می‌کنیم در این نوع شکار دوربین تک‌چشمی نیز همراه داشته باشید. به‌ همین دلیل است که دوربین دوچشمی بزرگ‌تر را توصیه نمی‌کنیم. با توجه به شرایط بهتر است وزنی را که روی سینه‌تان می‌افتد به حداقل برسانید.

گوزن کوئز

گوزن کوئز، زیرگونه‌ای از گوزن دم‌سفید، هر سال محبوب‌تر می‌شود. این گونه در منطقه نسبتا کوچکی زندگی می‌کند و شکارچی‌ها را از نقاط مختلف به آن‌ جا می‌کشاند. گوزن کوئز که به شبح خاکستری معروف است، مهارت بالایی در ناپدید شدن، ظاهر شدن و استتار در محیط دارد. بنابراین برای دیدن آن به دوربین شکاری مناسب نیاز دارید.

وقتی صحبت از انتخاب دوربین دو چشمی برای گوزن کوئز به میان می‌آید، بزرگ‌تر احتمالا بهتر خواهد بود. بهترین بزرگنمایی برای تماشای این گوزن ۵۶ × ۱۵ است. این مدل‌ها میدان دید وسیعی را فراهم می‌کنند،‌ قدرت بالایی دارند و برای نصب روی سه‌پایه عالی هستند. برای شکار گوزن کوئز حتما دوربین را روی سه‌پایه بگذارید. مدل‌های ×۲۰ و ×۱۸ نیز عملکرد خوبی خواهند داشت.

بسیاری از شکارچی‌ها دوربین ×۱۰ را از گردن آویزان می‌کنند و مدل بزرگ‌تر را در کوله می‌گذارند. دیدن گوزن کوئز به جست‌وجوی دقیق نیاز دارد و به‌ همین دلیل است که دوربین دو چشمی انتخاب بهتری برای نگاه کردن طولانی به پوشش گیاهی است.

دوربین‌های تک‌چشمی نیز می‌توانند به‌ خوبی کار کنند ولی به‌ طور کلی شکارچی‌ها تا زمانی که بتوانند از دوچشمی استفاده کنند سراغ آن‌ها نمی‌روند. پیدا کردن گوزن کوئز مثل پیدا کردن سوزن در انبار کاه است. علاوه‌بر دوربین شکاری، صبر بهترین متحد شما خواهد بود.

 

دوربین شکاری مناسب شکار

 

گوزن دم‌سفید

گوزن دم‌سفید بیشتر از هر حیوان بزرگ دیگری شکار می‌شود. از شرق تا غرب و بین آن‌ها، این گونه باشکوه شکارچیان را از همه طبقه‌های جامعه شکار جذب کرده است. در حالیکه این گوزن‌ها بیشتر از طریق کمین در پایه درختی یا کلبه‌های استتارشده روی زمین شکار می‌شوند، این بدان معنا نیست که دوربین دو چشمی کاربردی ندارد.

بیشتر مردم گوزن دم‌سفید را به‌ عنوان شکار مناطق غرب میانه و شرق ایالات متحده می‌شناسند، ولی جاهای دیگری نیز برای شکار آن وجود دارد. برای نشستن طولانی‌مدت روی درخت، یک جفت دوربین دوچشمی ×۸ یا ×۱۰ گزینه خوبی است. شکار از روی پایه درختی به میدان دید وسیع و توانایی تمرکز کردن روی هدف نیاز دارد.

دوربین دوچشمی به شما کمک می‌کند تا تشخیص دهید به یک گوزن نر نگاه می‌کنید یا ماده یا حتی نری که شاخ‌هایش افتاده است. قطعا دوست ندارید به چیزی که نمی‌خواهید شلیک کنید. یک دوربین شکاری خوب جلوی اشتباه را می‌گیرد.

دوربین دو چشمی همچنین به جست‌وجو قبل از شروع فصل شکار، به‌ ویژه در مناطق باز کمک می‌کند. معمولا از دور می‌توانید گوزن‌های دم‌سفید را ببینید که مشغول غذا خوردن یا استراحت هستند.

در این شرایط، دوربین دو چشمی بزرگ‌تر بهتر است،‌ مدلی با بزرگنمایی ۱۲ یا ۱۵ برابر. وزن اینجا مهم نیست زیرا نگاه کردن به گوزن‌ها معمولا از کنار جاده یا نزدیک آن انجام می‌شود. دوربین‌های با بزرگنمایی بالا به شما کمک می‌کنند تا قبل از شروع فصل شکار، جای گوزن‌ها را پیدا کنید.

گوزن شاخ چنگالی

گوزن شاخ چنگالی گوشت بسیار لذیذی دارد و تجربه شکار آن در دشت‌های وسیع غرب فراموش‌نشدنی خواهد بود. از آنجایی‌که شکار این نوع گوزن مستلزم رانندگی زیاد و جست‌وجو با دوربین شکاری است، بزرگنمایی بالا بهتر است.

پیدا کردن گوزن شاخ چنگالی کار سختی نیست و دوربین دو چشمی ×۱۰ یا ×۱۲ برای ردیابی آن کافی است. بیشتر شکارچی‌ها از دوربین ۴۲ × ۱۰ نصب‌شده روی سه‌پایه استفاده می‌کنند، ولی برای نگاه کردن به فواصل دورتر یک مدل ۵۰ × ۱۲ مناسب‌تر خواهد بود. هیچ دلیلی ندارد نتوانید از بزرگنمایی ×۱۸ یا ×۱۵ استفاده کنید ولی معمولا بیشتر از چیزی است که نیاز دارید.

نکته دیگری که باید در نظر بگیرید امواج گرما است. در مسافت‌های طولانی‌تر، به‌ ویژه اگر در اوایل فصل شکار می‌کنید، دوربین‌ دوچشمی صرف‌نظر از اینکه چقدر شیشه خوبی دارد، خارج از ساعت‌های اولیه و اواخر روز دچار مشکل خواهد شد.

 

دوربین شکاری خوب

 

گوسفند و بز کوهی

اگرچه این دو گونه متفاوت هستند، ‌آن‌ها را در یک گروه قرار داریم. اگرچه پیدا کردن بز کوهی بسیار راحت‌تر از گوسفند است،‌ هر دو در قلمرو مشابه زندگی می‌کنند و معیارهای دوربین شکاری مناسب برای آن‌ها یکسان است.

احتمالا برای پیدا کردن این گونه‌ها باید پیاده‌روی کنید، بنابراین وزن دوربین عامل مهمی است که باید در نظر بگیرید. علاوه‌ بر این، توانایی تشخیص اندازه شاخ نیز مهم است. به‌ ویژه اگر در حال شکار گوسفند دال در آلاسکا باشید.

از آن‌ جایی ‌که بر اساس قانون در بیشتر ایالت‌ها فقط یک بار می‌توانید گوسفند بیابانی یا کوهی شکار کنید، باید قادر به تشخیص دادن سن آن باشید تا مطمئن شوید همان چیزی است که می‌خواهید. برای شکار گوسفند، دوربین تک ‌چشمی باکیفیت ضروری است. چه برای شکار گوسفند بیابانی یا گوسفند دال در آلاسکا، باید اندازه شاخ را تشخیص دهید تا شکار غیرقانونی انجام ندهید.

دوربین شکاری مناسب گوسفند یا بز کوهی ۴۲ × ۱۰ است. این مدل وزن و اندازه مناسبی دارد و به‌ ویژه برای گذاشتن روی سه‌پایه مناسب است. بعد از پیدا کردن سوژه، می‌توانید از دوربین تک ‌چشمی برای بررسی بهتر استفاده کنید.

بدون‌ شک موقعیت‌هایی وجود دارند که در آن‌ها بزرگنمایی بالاتر بهتر و مفید است. با این‌ حال اگر قرار است پیاده‌روی کنید، باید وزن بیشتری را حمل کنید که نمی‌توان آن را نادیده گرفت. در حالیکه بسیاری از بزها به‌ دلیل رنگ‌شان به چشم می‌آیند، همیشه با موهای سفیدشان در حال راه رفتن یا در معرض دید کامل نیستند. دوربین به شما کمک می‌کند آن‌ها را بین سنگ‌ها یا هنگام استراحت زیر سایه درخت پیدا کنید.

شکار در فضای باز بیرون شهر

دوربین‌های شکاری بزرگ‌تر بهترین گزینه برای فضاهای باز بزرگ هستند. از آن‌جایی‌ که هنگام استفاده از دوربین دوچشمی می‌توان در یک نقطه نشست و در هر جهت چند کیلومتر را زیر نظر گرفت، یک دوربین شکاری با بزرگنمایی کمک می‌کند هیچ چیزی از دیدتان مخفی نماند.

دستگاهی با بزرگنمایی حداقل در محدوده × ۱۰-۱۲ که روی سه‌پایه قرار دارد کارتان را راه می‌اندازد، ولی ×۱۵ بهتر عمل می‌کند.

همان‌ طور که در بالا گفتیم، دوربین‌های دوچشمی بزرگ‌تر سنگین هستند و اگر اینطور نبودند، انتخاب گزینه مناسب آسان‌تر می‌شد. آیا حاضر هستید به‌ خاطر بزرگنمایی بالاتر وزن بیشتر را تحمل کنید یا به چیزی کوچک‌تر بسنده کرده و بیشتر حرکت می‌کنید؟ تصمیم با خودتان است.

 

دوربین شکاری قوی

 

شکار در محیط های با پوشش گیاهی ضخیم و جنگل متراکم

برخی شاید مناطقی با پوشش گیاهی متراکم‌تر را برای شکار ترجیح دهند. دید در جایی مثل جنگل بسیار محدودتر از فضای باز بیرون‌شهری است. بنابراین نیازی به دوربین شکاری بزرگ ندارید، زیرا نمی‌توانید به نقاط خیلی دور نگاه کنید. بزرگنمایی ۸ یا ۱۰ برابر برای محیطی مثل جنگل مناسب است و میدان دید عالی فراهم می‌کند.

چنین مشخصاتی برای داشتن دید به محیط مذکور کافی است و در عین حال میدان دید عالی را ارائه می دهند. استفاده از بزرگنمایی بالاتر در این محیط‌ها به معنی حجم و وزن بیشتر دستگاه و میدان دید کمتر خواهد بود. وقتی میدان دید کمتر شود، پیدا کردن هدف سخت‌تر می‌شود. همچنین حمل دوربین سنگین‌تر که در واقع کارایی ندارد ،باعث می‌شود زودتر خسته شوید. دلیلی برای بردن اسلحه برای دعوا با چاقو نیست.

صدا زدن در مقایسه با پیدا کردن و کمین کردن

علاوه‌ بر محیطی که در آن شکار می‌کنید، تاکتیک‌های شکار نیز روی انتخاب دوربین شکاری مناسب اثر می‌گذارند. مثلا دوربین مناسب روش صدا زدن با پیدا کردن و کمین کردن متفاوت است. روش پیدا کردن و کمین کردن شامل ردیابی شکار از راه دور و کمین کردن حساب‌شده برای کمتر کردن فاصله است. در این سناریو، بزرگنمایی بالاتر نتیجه بهتری خواهد داشت.

دوربین‌های دوچشمی ۴۲ × ۱۰ یا ۵۰ × ۱۲ نصب‌شده روی سه‌پایه گزینه خوبی برای این نوع شکار هستند. آن‌ها به اندازه‌ کافی سبک هستند تا هنگام شکار به سینه فشار نیاورند و اجسام دور را به‌ خوبی نشان می‌دهند. در روش صدا زدن، دوربین کوچک‌تر بهتر خواهد بود. با توجه به فاصله نزدیک از شکار، یک دوربین دوچشمی با بزرگنمایی ۱۲ برابر یا بیشتر زیاده‌روی است.

آن‌ها بزرگ‌تر و سنگین‌تر هستند و میدان دید را به‌ شدت محدود می‌کنند. دوربین شکاری با بزرگنمایی ۸ یا ۱۰ برابر برای شکارچی که بخواهد از روش صدا زدن استفاده کند، عالی است و دید کافی فراهم می‌کند. برای شکار گوزن معمولا ترکیبی از تاکتیک‌های پیدا کردن و کمین کردن و صدا زدن به‌ کار می‌رود. بنابراین بهتر است دوربینی انتخاب کنید که برای هر دو مناسب باشد.

توضیحات در مورد محصول دوربین دوچشمی نایت اسکای مدل MS 40X110

  • بزرگ‌نمایی فوق‌العاده 40 برابر با عدسی‌های بسیار بزرگ 110 میلیمتری
  • سری MS با بدنه سبک از آلیاژ منیزیم MS (Magnesium Series)
  • ایده‌آل برای پرنده‌نگری، تماشای مناظر طبیعت، حیات وحش و مناظر شهری
  • مناسب نجوم (بویژه رصد ماه)
  • لنزها با کیفیت بالا و پوشش چند لایه ضد انعکاس نور (افزایش میزان عبور نور و شفافیت تصویر)
  • داری منشورهای بزرگ از جنس BAK4 برای رسیدن به بهترین تصویر ممکن
  • گردآوری نور عالی در شرایط نور کم و یا فواصل دور با کیفیت تصویر بسیار بالا
  • ضد مه‌گرفتگی و پر شده با گاز نیتروژن برای استفاده در شرایط مختلف آب و هوایی
  • ضد آب با درجه مقاومت IPX7
  • با آسودگی چشمی بالا ، مناسب استفاده با عینک و بدون آن
  • فوکوسر مستقل و حرفه‌ای برای هر دوچشمی (مناسب رصدهای نجومی)
  • دوربین دوچشمی نایت اسکای مدل MS 40X110 دارای کیف حمل مخصوص و مستحکم

 

دوربین شکاری نایت اسکای

 

دوربین دوچشمی نایت اسکای مدل MS 40X110 بسیار مناسب برای تماشای مناظردوردست طبیعت، حیات وحش و پرنده‌نگری است. علاوه بر این با این دوربین می‌توانید هلال ماه، هلال کوچک و زیبای زهره و عطارد را رصد کنید. رصد ماه با پستی و بلندی‌های سطحی‌اش، مانند دهانه‌های برخوردی و کوه‌ها، می‌تواند ساعت‌ها شما را سرگرم کند.

همچنین رصد مشتری و اقمار کوچک آن و‌ حلقه‌های زحل نیز با این دوربین لذت‌بخش است. اگراز شهر فاصله بگیرید می‌توانید ده‌ها جرم غیرستاره‌ای مانند خوشه‌های باز، سحابی‌ها و کهکشان‌ها را با این ابزار فوق‌العاده ببینید.گشودگی دهانه‌ی بزرگ این دوچشمی باعث گردآوری زیاد نور و شفافیت تصویر در آن می‌شود و آن‌ را به یک دوچشمی خوب برای رصد اجرام کم‌نور ژرفای آسمان تبدیل کرده است.

فضای درونی این دوچشمی برای پیشگیری از وارد شدن رطوبت به درون آن و بخار گرفتن عدسی‌ها از درون با گاز نیتروژن پر شده است. این ابزار بسیار محکم است و بدنه‌ی ضد آب و ضد ضربه‌ی آن برای شرایط سخت و روزهای بارانی بسیار مناسب است.

کاربردها

مشاهده طبیعت و پرنده نگری — بزرگنمایی بسیار بالای 40 برابری به شما امکان می‌دهد اشیاء را از فاصله‌ای دور به راحتی مشاهده کنید و در همین خال میدان دید بزرگی داشته باشید و تصاویری که میبینید تا حدی سه-بعدی باشند را در همان زمان مشاهده کنید. عدسی‌های بسیار بزرگ 110 میلی‌متری در این دوچشمی باعث شده تا تصاویر بسیار روشن و واضح باشند و رقیب جدی برای تک چشمی‌های بزرگ (spotting scope) باشد.

رصد نجومی- برای رصد آسمان شب به دوربین نیاز دارید که کیفیت اپتیکی بالایی داشته باشد. در میدان دید دوچشمی 110 میلیمتری MX ستاره‌ها نقاطی ثابت و درخشان خواهند بود. علاوه بر این با توجه به قدرت گردآوری نور بالا و بزرگنمایی خوب این دوربین دوچشمی می‌توان از آن برای رصد اجرام و سوژهای گسترده مانند خوشه‌های ستاره‌ای در آسمان شب بهره برد.

ویژگی‌های کلی دوربین دوچشمی :

منشورهای بزرگ برای روشنایی خوب — عاملی که اغلب برای دوربین‌های با کیفیت خوب نادیده گرفته می‌شود، منشورهایی با اندازه‌ای کافی بزرگ است.

سری MS با بدنه سبک از آلیاژ منیزیم MS (Magnesium Series) دارای منشورهای بزرگ است که باعث می‌شود تمام میدان دید این دوچشمی روشنایی خوب و یکپارچه داشته باشد.

آسودگی چشم 18 میلی متر — میدان دید کامل این دوربین‌های دوچشمی را می‌توان به راحتی حتی با عینک دید. برای این کار حلقه‌های لاستیکی دور چشمی را می توان به عقب تا کرد. اگر بدون عینک مشاهده می‌کنید، این حلقه‌ها را در حالت کشیده قرار دهید.

آداپتور سه پایه — دوربین‌های دوچشمی که چنین بزرگنمایی بالایی دارند باید همیشه روی سه پایه استفاده شوند. شفت یا همان میله مرکزی که در وسط دوچشمی قرار دارد و پیچ اتصال متحرک روی آن به شما امکان می‌دهد تا دوربین دوچشمی را روی هر سه پایه عکاسی استانداردی به راحتی و با تعادل نصب کنید.

اهمیت پوشش چند لایه و کامل در دوربین دوچشمی نایت اسکای مدل MS 40X110:

سطح لنزی که هیچ پوششی نداشته باشد %96 نور را از خود عبور می‌دهد و %4 از نور پراکنده می‌شود. اما سطح لنزی با پوشش کامل و چند لایه %99.5 درصد نور را عبور می‌دهد و پراکندگی نوری از روی سطح لنز تنها %0.5 خواهد بود.

بنابراین اگر در یک دوربین دوچشمی که چندین لنز و منشور دارد، مجموع سطوح لنزها و منشورها 10 باشد، این دوربین در صورتی که لنزهایش هیچ پوششی نداشته باشند فقط چیزی در حدود %60 نور ورودی را به چشمان شما می‌رساند و بقیه پرتوهای نوری بازتاب یا پراکنده می‌شوند. اما در صورتی که لنزها پوشش کامل و چند لایه داشته باشند %95 نور ورودی به چشمان شما خواهد رسید. نتیجه اینکه پوشش کامل و چند لایه لنزها و منشورها در یک دوچشمی اهمیت بالایی دارد.

خرید دوربین دوچشمی دوربین دوچشمی نایت اسکای مدل MS 40X110

بزرگ‌تر همیشه بهتر نیست

بزرگ‌تر بهتر است؟ نه همیشه. در حالیکه خرید بزرگ‌ترین و بهترین دوربین دوچشمی وسوسه‌انگیز است، باید بهای زیادی بابت آن‌ بپردازید. دوربین‌های دوچشمی بزرگ‌تر به‌ سادگی بزرگ‌تر هستند، یعنی فضای بیشتری را اشغال می‌کنند و سنگین‌تر هستند. وزن زیاد برای کسی که دوربین شکاری را از گردنش آویزان می‌کند، به معنی گرفتگی گردن است.

دوربین‌های دوچشمی با بزرگنمایی بالاتر برای استفاده روی سه‌پایه مناسب‌تر هستند. هرچقدر بزرگنمایی بیشتر باشد، لرزش دست بیشتر به چشم می‌آید که حرکت دادن دوربین و پیدا کردن شکار را سخت‌تر می‌کند. بنابراین دوربین دوچشمی بزرگ‌تر نه‌ تنها سنگین‌تر است، بلکه به سه‌پایه نیز نیاز دارد. بنابراین هنگام انتخاب دوربین شکاری مناسب دنبال بزرگنمایی و اندازه مناسب باشید نه بزرگ‌ترین.

الگو را شناسایی کنید

حتما متوجه شده‌اید که برای هر موقعیت شکار یک بزرگنمایی ذکر کردیم. دوربین شکاری ×۱۰ همه فن حریف است و به درد هر موقعیتی می‌خورد. البته ممکن است ابزارهای تخصصی‌تری برای یک سناریوی خاص وجود داشته باشد، مثلا ×۱۵ نصب‌شده روی سه‌پایه برای شکار گوزن ولی ×۱۰ تنها ابزاری است که از پس هر کاری برمی‌آید.

 

دوربین شکاری با کیفیت

 

بهترین دوربین شکاری را که می‌توانید بخرید

هنگام انتخاب دوربین شکاری مناسب باید قیمت آن را نیز در نظر بگیرید. قیمت دوربین دوچشمی از چند صد دلار تا چند هزار دلار متغیر است. این تفاوت قیمت زیاد است و جای سوال دارد که با دوربین دوچشمی گران‌تر در واقع چه چیزی به‌ دست می‌آورید؟

دوربین‌های دوچشمی گران شیشه‌های بسیار باکیفیت‌تری دارند که به معنی تصویر واضح‌تر و تسکین چشم بیشتر است. تسکین چشم چیزی است که شما را قادر می‌کند مدت طولانی با دوربین شکاری به اطراف نگاه کنید و دچار سردرد نشوید. مدل‌های ارزان‌تر تسکین چشم کمتری دارند و باعث سردرد می‌شوند. خوشبختانه، گزینه‌ها و قیمت‌های بسیار متنوعی وجود دارد که می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

سخن پایانی

صرف نظر از بودجه‌،‌ محل یا روش شکار، حتما یک دوربین شکاری وجود دارد که پاسخگوی نیازهایتان باشد. توصیه می‌کنیم بهترین دوربین شکاری ۴۲ × ۱۰ را که می‌توانید بخرید. اگرچه تعداد زیاد گزینه‌های موجود سردرگم‌کننده است، خیلی چیز بدی نیست. هر کسی با هر بودجه‌ای می‌تواند دوربین دلخواهش را پیدا کند. همچنین تجهیزات و لوازم جانبی زیادی وجود دارد که استفاده از آن‌ها خالی از لطف نیست.

به‌ طور کلی بهتر است بهترین دوربین دو چشمی را که بودجه‌تان اجازه می‌دهد بخرید. هر چه شیشه با کیفیت‌تر باشد، مدت طولانی‌تری می‌توانید از آن استفاده کنید و تجربه کلی بهتری خواهید داشت. همچنین بهترین بزرگنمایی دوربین شکاری ۴۲ × ۱۰ است. این اندازه دوربین برای تمام گونه‌ها و موقعیت‌های شکاری که درباره آن‌ها صحبت کردیم، مناسب است. دوربین ۴۲ × ۱۰ به‌ راحتی روی سینه یا سه‌پایه می‌ماند.

ورتکس یکی از بهترین برندهای دوربین شکاری است. اگر بودجه‌تان محدود است، مدل‌های Diamondback HD را بررسی کنید. اگر دنبال شیشه باکیفیت هستید، مدل‌های Razor UHD همان چیزی هستند که می‌خواهید. هر دو مدل طیف گسترده‌ای از بزرگنمایی را برای سناریوهای مختلف ارائه می‌کنند.

با در نظر گرفتن نکته‌هایی که توضیح دادیم به‌ راحتی می‌توانید دوربین شکاری با اندازه مناسب را پیدا کنید. در بخش های مختلف این مقاله نحوه انتخاب بهترین اندازه دوربین شکاری برای شکار حیوانات بزرگ درباره بهترین دوربین‌های دوچشمی بر اساس گونه و بودجه صحبت کردیم.

در این مقاله نکاتی در مورد خرید دوربین شکاری و نجوه انتخاب آن بیان کردیم. خرید دوربین شکاری و دوربین دو چشمی در سایت موسسه طبیعت آسمان شب به راحتی و با بهترین قیمت و کیفیت در دسترس شماست.

برای دانلود مقاله نحوه انتخاب بهترین اندازه دوربین شکاری برای شکار حیوانات بزرگ روی لینک کلیک کنید.


توضیحات بیشتر : تلسکوپ ، خرید تلسکوپ، دوربین تک چشمی، خرید دوربین تک چشمی، آسمان نما، میکروسکوپ، خرید دوربین شکاری، خرید میکروسکوپ، تلسکوپ دانش آموزی، دوربین شکاری، میکروسکوپ دانش آموزی

منبع: سایت موسسه طبیعت آسمان شب و نحوه انتخاب بهترین اندازه دوربین شکاری برای شکار حیوانات بزرگ

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد