asemaneshab

ؤسسۀ طبیعت آسمان شب مجموعه‌ای علمی و فرهنگی است که از مهرماه ۱۳۸۱ با مدیریت بهرنگ امین‌تفرشی فعالیت پیوسته‌اش را آغاز کرده‌است. این مؤسسه با در اختیار داشتن گروهی متخصص و متعهد در حیطه‌های مختلفی از دانش نجوم و طبیعت در حال فعالیت است

asemaneshab

ؤسسۀ طبیعت آسمان شب مجموعه‌ای علمی و فرهنگی است که از مهرماه ۱۳۸۱ با مدیریت بهرنگ امین‌تفرشی فعالیت پیوسته‌اش را آغاز کرده‌است. این مؤسسه با در اختیار داشتن گروهی متخصص و متعهد در حیطه‌های مختلفی از دانش نجوم و طبیعت در حال فعالیت است

دلایلی که ممکن است دوربین تک چشمی را به دوربین دوچشمی ترجیح دهید

اگر به‌ صورت حرفه‌ای از دوربین دوچشمی استفاده می‌کنید و دنبال مدل جدیدتری هستید یا سرگرمی جدیدی را شروع کرده‌اید که به دوربین نیاز دارد، دوربین تک چشمی را دست کم نگیرید. در این مقاله، شش دلیل را که باعث می‌شود دوربین تک چشمی را ترجیح دهید با مقایسه دوربین دوچشمی VEO HD2 10x42 و دوربین تک چشمی VEO HD2 10x42 توضیح می‌دهیم.

این دو مدل از نظر اپتیک تقریبا یکسان هستند، اگرچه دوربین دوچشمی دو لوله دارد. هر دو شیشه HOYA ED با منشور(های) سقف BaK4 دارند و زاویه دید ۶.۵ درجه و روشنایی نسبی ارائه می‌کنند. در نتیجه، تفاوت‌های کلیدی در کاربرد هر مدل است.

 

ابعاد

  • دوچشمی: mm ۵۴ × ۱۲۸ × ۱۵۳
  • تک چشمی: mm ۵۳ × ۷۰ × ۱۵۳

دوربین دوچشمی حتی در حالت تاشده بسیار حجیم‌تر است و بعید است بتوانید آن را به‌ راحتی حتی در بزرگترین جیب جا دهید، چه رسد به اینکه آن را بیرون بیاورید. دوربین تک چشمی با اندازه تقریبا نصف کارآمدتر است و به‌ راحتی در جیب، کیف لپ‌تاپ یا داشبورد ماشین جا می‌شود. در نتیجه اگر با سوژه غیرمنتظره‌ای روبه‌رو شوید، به‌ سرعت می‌توانید آن را بیرون بیاورید و فرصت تماشا را از دست ندهید.

 

 ابعاد دوربین تک چشمی 

 

وزن

  • دوچشمی: ۷۱۰ گرم
  • تک چشمی: ۳۲۵ گرم

از آن‌جایی‌ که دوربین‌های تک چشمی فقط یک لوله دارند، وزن آن‌ها معمولا کمتر از نصف وزن دوربین‌های دوچشمی است. این باعث می‌شود که قابل‌ حمل‌تر باشند. همچنین استفاده طولانی‌ مدت از آن‌ها با بند مچی آسان‌تر می‌شود. بندی را انتخاب کنید که وصل و جدا کردن آن چند ثانیه بیشتر طول نکشد، مثلا بند مچی محافظ دوربین VEO.

 

فوکوس

  • دوچشمی: چرخ فوکوس و دیوپتر
  • تک چشمی: چرخ فوکوس

برای فوکوس کردن دوربین دوچشمی باید هر لوله را جداگانه با استفاده از چرخ دیوپتر فوکوس کنید. این بهترین عملکرد اپتیکال را تضمین می‌کند و به‌ دلیل استفاده از هر دو چشم، دید سه‌ بعدی بهتری از سوژه نسبت به دوربین تک چشمی خواهید داشت.

با این‌ حال، حتی یک دیوپتر قفل‌ شونده نیز ممکن است در حین حرکت ضربه بخورد و تنظیم آن به‌ هم بریزد. در این صورت، فرصت تماشای یک سوژه زودگذر را از دست خواهید داد. همچنین دیوپتر استفاده اشتراکی را از دوربین دوچشمی سخت‌تر می‌کند. زیرا هر فردی باید آن را با چشمان خودش تنظیم کند. در مقابل، دوربین‌ تک چشمی فقط باید برای یک چشم فوکوس کند. بنابراین، سریع فوکوس می‌شود و استفاده اشتراکی از آن آسان است.

 

برای اطلاع از مقاله چگونه دوربین دوچشمی را تمیز کنیم روی لینک کلیک کنید.

 

توضیحات در مورد محصول دوربین تک چشمی سلسترون مدل Ultima 20-60×80

  • بزرگ‌نمایی متغیر از 20 تا 60 برابر
  • عدسی شیئی 80 میلیمتری با قدرت نورگیری بسیار بالا
  • لنزها پوشش چند لایه و کامل با منشور BaK-4 – بهترین تصویر و کنتراست ممکن
  • چشمی 25 میلیمتر با زاویه 45 درجه
  • ایده‌آل برای پرنده‌نگری، حیات وحش، تماشای مناظر طبیعت و شهر
  • مناسب نوجوم بویژه رصد ماه و سیارت
  • پر شده با گاز نیتروژن ضد مه گرفتگی و ضد آب با درجه IPX7
  • کیف حمل مخصوص و لوازم جانبی
  • قابلیت فوکوس تصویر در فاصله 12 متری
  • دوربین تک چشمی سلسترون مدل Ultima 20-60×80 مناسب عکاسی (Digiscoping)

 

دوربین تک چشمی سلسترون


 

دوربین تک چشمی سلسترون مدل Ultima 20-60×80

تصاویر در تک‌چشمی ۸۰ میلی متری اوتیما (با زاویه دید ۴۵ درجه) ۵۰ درصد درخشان‌تر از تک‌چشمی ۶۵ میلی‌متر است. سطوح اپتیکی آن پوشش چند لایه دارد. یک چشمی زوم ۲۰-۶۰ برابر تمام این ویژگی‌ها در این ابزار جمع‌وجور و با دوام جمع شده‌اند.

این سری از تک‌چشمی‌ها به منظور استفاده در شرایط مختلف طراحی شده‌اند. مطمئن باشید هنگام تماشای طبیعت از فواصل دوردست راضی خواهید بود و چون کاملاْ ضد آب است در شرایط جوی نامساعد نیز به راحتی می‌توانید برای مشاهده جزئیات اهداف مورد نظرتان از آن استفاده کنید. سطح خارجی لوله اپتیکی از جنس کائوچو و رنگ آن سبز است.  تک‌چشمی‌های اوتیما برای هرگونه فعالیت در فضای باز و طبیعت، همراهی مناسب برایتان به شمار می‌روند.

تک چشمی با زاویه دید 45 درجه و عدسی  80 میلیمتری  در سری «اولتیما» ساخت شرکت معتبر «سلسترون». تصاویری بسیار شفاف به شما ارائه می‌دهد. انتخابی مناسب برای پرنده‌نگری، حیا‌ت وحش، تماشای مناظر دوردس در طبیعت و شهر و حتی مناسب برای علاقمندان مبتدی نجوم است. شفافیت تصویری که لنز 80 میلیمتر تولید می‌کند 50درصد بیشتر از  لنز 65 میلیمتر است و گزینه‌ای بهتر برای تماشای مناظر در هنگام عصر و نور کم است

این دوربین 80 میلیمتری با ساختاری مستحکم و بادوام و با زوم متغییر20 تا 60 برابر ایده‌آل برای تماشای مناظر و سوژه‌های دوردست است. داخل محفظه دوربین نیتروژن پر شده است و لنزها پوشش چندلایه دارند در نتیجه دوربین ضد آب، ضد مه، مقاوم در برابر گرد و خاک، مقاوم در برابر خوردگی و ضد بازتاب و انعکاس است.

 

 

خرید دوربین تک چشمی سلسترون مدل Ultima 20-60×80

 

 

اتصال

  • دوچشمی: به آداپتور نیاز دارد.
  • تک چشمی: مستقیم وصل می‌شود.

اگر قصد دارید از دوربین در یک مکان به‌ مدت طولانی استفاده کنید یا برای دیجیسکوپی به ثبات نیاز دارید، توصیه می‌کنیم از سه‌پایه، مونوپاد یا گیره نگهدارنده استفاده کنید. تمام دوربین‌های تک چشمی ونگارد یک پیچ ۴/۱ اینچی پایین خود دارند. بنابراین می‌توانند به هر صفحه آزادکننده سریع وصل شوند یا مستقیما روی یک مونوپاد یا سه‌پایه مناسب قرار بگیرند.

توجه داشته باشید که همه برندها این ویژگی را ندارند. قبل از خرید دوربین از وجود آن مطمئن شوید، زیرا هیچ لوازم جانبی نبود آن را حل نمی‌کند. برای انجام همین کار با دوربین دوچشمی به آداپتوری مثل BA-185 نیاز دارید. آداپتور گران نیست، ولی هزینه اضافی است. همچنین ممکن است آن را جا بگذارید یا گم کنید.

 

دیجیسکوپی

  • دوچشمی: به آداپتور نیاز دارد.
  • تک چشمی: مجهز است.

دیجیسکوپی راهی عالی برای ثبت یک منظره بدون نیاز به دوربین جداگانه و لنز گران است. دوربین‌های تک چشمی ونگارد به‌ صورت استاندارد شامل آداپتور دیجیسکوپی و کنترل از راه دور بلوتوثی برای آی او اس و اندروید هستند. کافی است کنترل از راه دور را جفت کنید و بعد گوشی هوشمند (با عرض حداکثر ۸۷ میلی متر) را روی آداپتور بگذارید.

برای دیجیسکوپی با دوربین دوچشمی باید آداپتور مناسب بخرید، مثلا آداپتور دیجیسکوپی جهانی VEO PA-62 برای چشمی‌های بین ۴۱ تا ۴۵ میلی‌متر و گوشی‌های هوشمند تا عرض ۹۰ میلی‌متر.

اگر چه همیشه نگهدارنده را برای دستیابی به بهترین نتیجه توصیه می‌کنیم، طراحی سبک‌تر و سهولت دسترسی به چرخ فوکوس باعث می‌شود دیجیسکوپی با دست با دوربین تک چشمی آسان‌تر باشد. با حدف یک لوله، نه‌ تنها وزن دستگاه کمتر می‌شود، بلکه طراحی آن نیز ساده‌تر می‌شود. زیرا دیگر نیازی به اتصال دو لوله و تنظیم فوکوس آن‌ها نیست. این به دوربین تک چشمی ونگارد اجازه می‌دهد تا با قیمتی نصف دوربین دوچشمی، آداپتور دیجیسکوپ و کنترل از راه دور بلوتوثی داشته باشد.

 

 

دوربین تک چشمی مناسب 

 

دوربین‌های تک چشمی ونگارد

برند ونگارد سه مدل دوربین تک چشمی دارد:

  • VESTA 8230M: این مدل مبتدی بزرگنمایی ۸ برابر و لنز شیئی ۳۲ میلی‌متری دارد. همچنین با وزن ۲۶۰ گرم و ابعاد ۱۲۷ × ۴۷ × ۷۰ میلی‌متر قابل‌ حمل‌ترین مدل محسوب می‌شود.
  • VEO ED 8420M: این مدل که لنز ED (پراکندگی نور بسیار کم) دارد، بزرگنمایی ۸ برابر و لنز شیئی ۴۲ میلی‌متری ارائه می‌کند. لنز شیئی ۴۲ میلی‌متری همراه لنز ED باعث می‌شود نور بیشتری وارد شود و تصویر روشن‌تر شود.
  • VEO HD2 1042M: این مدل شامل لنز HOYA Extra Low Dispersion (ED) است و بزرگنمایی ۱۰ برابر و لنز شیئی ۴۲ میلی‌متری دارد. بزرگنمایی ۱۰ برابر شما را به سوژه نزدیک‌تر می‌کند، در حالیکه لنز بهبودیافته HOYA ED کیفیت نوری را که به چشم می‌رسد به حداکثر می‌رساند.

همه این مدل‌ها شامل مچ بند، کیف حمل، پیچ ۴/۱ اینچی، آداپتور دیجیسکوپی و کنترل از راه دور بلوتوثی برای آی او اس و اندروید هستند.

 

سخن نهایی

نظرها متفاوت است ولی اگر از دوربین دوچشمی درست استفاده کنیم، تصویر بهتری ارائه می‌کند. تصویری که می‌بینید کمی زنده‌تر و طبیعی‌تر به‌ نظر می‌رسد، زیرا می‌توانید از هر دو چشم استفاده کنید.

با این‌ حال، تصویری که دوربین تک چشمی فراهم می‌کند تفاوت زیادی ندارد و در کنار آن مزایای دیگری نیز دارد. مثلا قابل‌حمل است (در جیب جا می‌شود)، طراحی ساده دارد (در دست گرفتن، فوکوس و استفاده اشتراکی از آن آسان‌تر از دوربین دوچشمی است) و ارزش بیشتری نسبت به قیمت خود فراهم می‌کند (می‌توانید با بقیه پولتان لوازم جانبی مختلف بخرید). در مجموع، چه حرفه‌ای باشید یا مبتدی، دوربین تک چشمی را از همان ابتدا حذف نکنید.

اگر قصد خرید دوربین تک چشمی و دوربین دوچشمی را دارید حتما قبل از ان به خوبی بررسی های لازم را انجام دهید تا خرید مطمئن داشته باشید. شما می توانید با مراجعه به سایت موسسه طبیعت آسمان شب به راحتی خرید دوربین تک چشمی و دوربین دوچشمی را با بهترین قیمت و کیفیت انجام دهید.

 

برای دانلود مقاله دلایلی که ممکن است دوربین تک چشمی را به دوربین دوچشمی ترجیح دهید روی لینک کلیک کنید.

توضیحات بیشتر : تلسکوپ ، خرید تلسکوپ، دوربین تک چشمی، خرید دوربین تک چشمی، آسمان نما، میکروسکوپ، خرید دوربین شکاری، خرید میکروسکوپ، تلسکوپ دانش آموزی، دوربین شکاری، میکروسکوپ دانش آموزی

منبع: سایت موسسه طبیعت آسمان شب و دلایلی که ممکن است دوربین تک چشمی را به دوربین دوچشمی ترجیح دهید

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد